Havien de circular des del maig

Els problemes dels nous trens del metro: arriben amb retard i són més amples del previst

  • Operaris del suburbà revelen a EL PERIÓDICO canvis en estacions i túnels per evitar rascades amb els estreps dels nous models de l’L1 i l’L3

  • Per la seva banda, TMB afirma que els canvis per adaptar la xarxa als vehicles són «puntuals i aïllats» i els emmarca «dins dels procediments habituals»

ANNA MAS TALENS

Les mesures dels nous trens de les línies 1 i 3 del metro de Barcelona generen controvèrsia. Els primers combois de la partida més àmplia mai comprada per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s’han revelat una mica més amples de l’esperat en els assajos en què s’han sotmès a examen, segons coincideixen set treballadors consultats per EL PERIÓDICO. Assenyalen que el problema es troba en els estreps, el peu que sobresurt de les portes dels vagons per salvar la distància amb l’andana. En canvi, la companyia desmenteix que els combois rasquin amb andanes i galeries.