Potser Sant Andreu Comtal no tingui el mèrit de ser l’estació que va veure arribar el ferrocarril a la Península (la primera línia va ser la de Barcelona-Mataró el 1848). Ara bé, les parets del seu edifici sí que són les que més històries ferroviàries ens poden explicar. El motiu: mentre que la resta dels edificis ferroviaris s’han anat reformulant segons les necessitats de les noves explotacions operatives, Sant Andreu Comtal s’ha mantingut impertèrrita des del primer dia de la seva inauguració (almenys, la seva façana d’arcades dividida en dues plantes, ja que l’interior va ser rehabilitat a mitjans del segle passat).
Barcelona
Adeu a Sant Andreu Comtal, una estació de 168 anys amb sabor britànic
L’edifici s’alça sobre una part de l’antic hort del rector, regat per les aigües del mil·lenari Rec
El més llegit
- Catalunya suporta el dia més calorós de l’estiu amb màximes de quasi 44 ºC
- Un altre relleu controvertit
- La policia investiga la trama russa de la Costa Brava per dues compres a Quart
- La policia investiga la trama russa de blanqueig de la Costa Brava per la compra de dues naus industrials a Quart
- El Nàstic veta un fitxatge per haver insultat els catalans