Urbanisme i mobilitat

Barcelona ja té carrers amb més bicis que cotxes

El Periódico analitza la vida a la calçada de quatre encreuaments on la mobilitat ciclista i els patinets guanyen terreny davant l’encara intocable vehicle motoritzat

  • Les regles del joc estan canviant en una ciutat que encara dedica el 60% de l’espai públic a cotxes, motos, furgonetes, taxis i autobusos

  • Les furgonetes suposen més del 20% del trànsit en els quatre punts analitzats, encreuaments amb vials ciclistes on sovint hi ha congestió

Jordi Otix

D’entrada cal dir que això no és cap competició, perquè un dia vas en bici, un altre agafes el metro i un altre vas en moto o en cotxe. La multimodalitat, o el que és el mateix, que ens moguem de diferent manera i alternant mitjans de transport diferents, és el que fa que el sistema sigui sostenible i que no funcioni partint de tribus o compartiments estancs. No hi ha trinxeres en la mobilitat, però sí un urbanisme que marca el tauler de joc. I que encotilla la convivència i els usos.