Les xifres i la lògica apuntaven en aquesta direcció. Ara també les enquestes: el transport públic surt de la pandèmia en una situació, si no delicada, com a mínim plena d’incògnites. I ja no tant per la desconfiança en temps de virus (que tampoc tenia gaire base, perquè es van fer ingents esforços per garantir la seguretat sanitària), sinó per elements aliens com el teletreball, les alternatives de ‘sharing’ i la crisi econòmica que tots els experts auguren per als pròxims temps. El metro de Barcelona està al 95% dels registres previs a la covid, mentre que el bus està al 85%, un percentatge molt similar al de Rodalies. L’enquesta de mobilitat un dia feiner del 2021, presentada aquesta setmana per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), deixa clar que el futur és una barreja de reptes estructurals i temporals.
Mobilitat
El transport públic de Barcelona no aconsegueix deixar enrere la covid
Les empreses públiques brandeixen plans de futur molt optimistes, però la realitat és que els costums post-covid i alternatives més eficients posen en perill el sistema
L’enquesta de mobilitat un dia feiner reflecteix una tendència a la baixa del metro i el bus que s’explica pel virus, però també per circumstàncies estructurals com el teletreball i la mobilitat activa
Les validacions a TMB estan al 91% de l’habitual abans de la pandèmia i la idea és incrementar un 20% abans del 2025, un objectiu que requerirà recórrer al màrqueting i no esperar que el passatge torni de manera natural
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Daniel Sancho: "Vaig esquarterar el cos perquè estava en xoc"
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit