Les xifres i la lògica apuntaven en aquesta direcció. Ara també les enquestes: el transport públic surt de la pandèmia en una situació, si no delicada, com a mínim plena d’incògnites. I ja no tant per la desconfiança en temps de virus (que tampoc tenia gaire base, perquè es van fer ingents esforços per garantir la seguretat sanitària), sinó per elements aliens com el teletreball, les alternatives de ‘sharing’ i la crisi econòmica que tots els experts auguren per als pròxims temps. El metro de Barcelona està al 95% dels registres previs a la covid, mentre que el bus està al 85%, un percentatge molt similar al de Rodalies. L’enquesta de mobilitat un dia feiner del 2021, presentada aquesta setmana per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), deixa clar que el futur és una barreja de reptes estructurals i temporals.
Mobilitat
El transport públic de Barcelona no aconsegueix deixar enrere la covid
Les empreses públiques brandeixen plans de futur molt optimistes, però la realitat és que els costums post-covid i alternatives més eficients posen en perill el sistema
L’enquesta de mobilitat un dia feiner reflecteix una tendència a la baixa del metro i el bus que s’explica pel virus, però també per circumstàncies estructurals com el teletreball i la mobilitat activa
Les validacions a TMB estan al 91% de l’habitual abans de la pandèmia i la idea és incrementar un 20% abans del 2025, un objectiu que requerirà recórrer al màrqueting i no esperar que el passatge torni de manera natural
El més llegit
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat si Educació no rectifica la fusió de matèries
- Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- Transports certifica 13 viatges oficials d’Ábalos amb Jésica Rodríguez