«Autopista urbana»

Pedralbes també demana protegir-se del trànsit: la cobertura de la Ronda del Mig

  • Veïns reclamen soterrar l’últim tram descobert de l’artèria, seguint l’estela de les Glòries: «No volem ser menys»

Ronda del Mig, a la altura de la Gran Via de Carles III, entre Diagonal y plaza Prat de la Riba que los vecinos piden que se cubra / ALVARO MONGE

Es compten 11 carrils a simple vista en l’escalèxtric que continua travessant part de Pedralbes. «Poques autovies a Espanya en tenen tants», diu un veí del riu d’asfalt que flueix a la intempèrie entre la plaça de Prat de la Riba i el carrer de Mejía Lequerica. És l’últim tram destapat de la Ronda del Mig. Només la Diagonal sutura un fragment de la cicatriu, de mil metres de recorregut, vestigi del cinturó de 12 quilòmetres concebut pel ‘porciolisme’ per canalitzar la circulació de vehicles entre la Meridiana i la plaça de Cerdà. Gairebé 20 anys després que se sepultés una tirada de més de dos quilòmetres sota una rambla, veïns del districte de les Corts han començat a mobilitzar-se per exigir que el bulevard es prolongui d’una vegada i es posi fi al que jutgen com un anacronisme a la Barcelona que pregona l’urbanisme tàctic i les superilles.