Infraestructures

La llançadora a l’aeroport tensarà l’eficiència ferroviària de Barcelona

Ferrocarrils explotarà la nova línia que el Govern preveu posar en marxa el 2025, cosa que sumarà més trens als dos únics túnels passants de la ciutat

Carlos Montañés

El tren llançadora que connectarà Sant Andreu Comtal amb la terminal 1 de l’l’aeroport del Prat concentra tots els debats oberts sobre el futur ferroviari de Barcelona. La lluita competencial entre la Generalitat i el Govern, la saturació dels dos túnels passants de la capital catalana, el silenciós arbitratge d’Adif i l’educada batalla entre Renfe i Ferrocarrils. El Govern va voler que sigui precisament FGC que exploti aquesta línia, l’R-Aeroport, i de fet els nous trens ja s’estan fabricant a les instal·lacions d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda. Hi ha qui creu que aquesta decisió compromet la capacitat de creixement de Rodalies al crear una línia nova quan se’n podria allargar una de ja existent, però també hi ha els que aplaudeixen el projecte perquè és la punta de llança del desembarcament de FGC (amb permís de la línia Lleida - la Pobla de Segur) en les línies ferroviàries que avui no formen part del seu negociat.