La unió de les dues línies de tramvia per la Diagonal va generar un debat molt més polític que tècnic. Però del poc que es va poder dir sobre el traçat des del punt de vista dels enginyers, hi ha un assumpte que continua de rabiosa actualitat: la capacitat que té Barcelona de donar cabuda a un tercer túnel ferroviari que ajudi a alleujar l’estressada circulació de trens de Rodalies (i regionals) per les galeries del passeig de Gràcia i la plaça de Catalunya (el de l’alta velocitat va pel seu costat). Els dos tubs són a tocar del seu límit de capacitat, cosa que condiciona totes les línies que arriben i surten de la gran ciutat i, per tant, la mobilitat de centenars de milers de persones.
Transport públic
L’embut de túnels ferroviaris de Barcelona llasta el creixement de Rodalies
El Govern central busca com esprémer les dues úniques galeries passants de la ciutat per guanyar freqüències de pas i capacitat

El més llegit
- Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres