Ha recalat en el Cercle de Belles Arts de Madrid l’últim gir de Tintín a l’espremedora de llimones, perquè sembla que encara queda suc, una exposició que va néixer el 2016 al Gran Palais de París, titulada llavors simplement com ‘Hergé’, i que ha viatjat des d’aleshores pel món gairebé tant com el personatge que el va fer cèlebre, de Xangai a Quebec, però que no té previst, vaja, visitar la que va ser la més tintinòloga de totes les ciutats espanyoles, Barcelona, com si aquesta fos avui la desaconsellable Borduria. No és un consol, però queda l’opció de tornar a fullejar aquella edició pirata i apòcrifa que el 1984 es va publicar en aquesta ciutat i que es va vendre sense obstacles de ‘copyright’ a les botigues especialitzades, ‘Tíntín a Barcelona’. A Hergé se li va atribuir en vida una julesvernesca capacitat d’anticipar el futur, i aquest exemplar, tot i que de pèssima factura i pitjor argument, va satisfer aquesta funció.
Barcelonejant
Quan Tintín va arribar en creuer a Barcelona
Traspua a Madrid l’última gran exposició sobre Hergé i no a la ciutat que el va idolatrar, però queda com a consol que aquí, el 1984, va ser creuerista, transvestit i turista

barcelona/Escanear 5.jpeg /
Temes:
El més llegit
- Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump