Subvenció europea

Els autobusos de la línia H12 seran elèctrics i se n’ampliarà la freqüència

TMB ha anunciat també que hi haurà un sistema predictiu de demanda

RICARD CUGAT

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incrementarà les prestacions de la línia de bus H12 (Gornal-Besòs/Verneda) per convertir-la en un ‘bus rapid transit’ (BRT) elèctric mitjançant una subvenció d’1,2 milions d’euros atorgada per la Unió Europea.

Així, el 2023 començarà a desplegar una sèrie d’innovacions tecnològiques que permetran l’increment de prestacions de la línia i que faran possible la transformació de la línia H12 actual després de rebre una adjudicació del programa e-BRT 2030, segons ha informat TMB aquest dimecres en un comunicat.

Les implementacions i elements tecnològics que es portaran a terme es basaran en l’electrificació, la millora de la regularitat i de l’experiència de l’usuari.

Estacions de càrrega intel·ligent

L’electrificació completa de la línia s’aconseguirà mitjançant la instal·lació d’estacions de càrrega que oferiran un sistema de càrrega intel·ligent als terminals de línia i busos elèctrics.

També hi haurà una millora en la regularitat de la línia amb la nova connexió entre els centres de control del bus i el de trànsit, a més de l’aplicació d’estratègies d’adherències a l’interval de pas dels busos i diversos desenvolupaments en matèria de sistemes intel·ligents de transport (ITS).

Model predictiu de demanda

A més, es preveu millorar l’experiència de viatge de tots els usuaris, coneixent la demanda a temps real, a través de la sensorització en parades i busos, o a dies vista, mitjançant l’elaboració d’un model predictiu, i la millora d’informació a bord i fins i tot la videovigilància embarcada.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat les millores i innovacions amb què comptarà la companyia i que permetran «electrificar totalment una línia de bus i millorar el servei amb les últimes tecnologies per fer un bus més ràpid, més sostenible i més confortable».