Nou reglament

Les cinc fissures legals que podrien salvar les VTC de la crema a Barcelona

El decret llei aprovat pel Govern guillotina el negoci d’empreses com Cabify o Uber, però la mateixa norma i els antecedents normatius, provisionals i volubles, deixen finestres obertes per mirar de mantenir la seva competència al taxi.

Zowy Voeten

El Parlament de Catalunya va aprovar dimarts, per amplíssima majoria, el decret llei 9/2022 de «mesures urgents en matèria de lloguer de vehicles amb conductor». Això de la pressa té a veure amb el fet que les VTC que fan serveis urbans es queden sense marc legal a partir del 30 de setembre, una cosa que el Govern, com la resta de comunitats autònomes, sap des de fa quatre anys. Independentment de si s’ha fet amb més o menys eficiència, el cas és que la Generalitat ha posat nous límits a l’activitat d’empreses com Cabify, Uber o Bolt. El reglament, de fet, dona una estocada a aquests negocis a l’imposar uns requisits draconians que suposen poc més que la seva desaparició. A primera vista, una clara victòria del taxi. Si s’observa més de prop, una puntada de peu cap endavant a una pilota en flames enverinada. I amb molt partit per jugar: almenys cinc fissures legals podrien permetre’ls continuar operant.