El decret que regula el lloguer de vehicles amb conductor, aprovat al Parlament dimecres passat, delega en els ens municipals i metropolitans la decisió última en matèria de moratòries. Sobre el paper, la immensa majoria de VTC es quedarà sense llicència a partir de l’1 d’octubre al no disposar d’un vehicle d’una longitud mínima de 4,90 metres, un dels requisits de la nova normativa. En el cas de la capital catalana, l’Àrea Metropolitana de Barcelona podria donar una pròrroga de fins a un any perquè les flotes s’actualitzin. Caldrà veure-ho. Però d’entrada pot cridar l’atenció que l’organisme de l’AMB que s’encarregarà de reglamentar els negocis de companyies com Cabify, Uber i Bolt sigui l’Institut Metropolità del Taxi (IMT).
Nova regulació
El futur de les VTC a Barcelona queda en mans del gestor públic del taxi
L’IMT podrà decidir si atorga o no un any de pròrroga a empreses com Cabify per adaptar la seva flota als nous requisits del decret aprovat pel Parlament
El més llegit
- El PSC voreja la victòria i Puigdemont reforça l’avantatge sobre Aragonès
- Els jesuïtes sabien des de 1968 que Lluís Tó era un "depredador sexual"
- Un bosc amb 2.000 arbres enterrarà residus perillosos
- Carles Puigdemont: "Avui estem molt més preparats per aguantar un embat amb l’Estat"
- Els mercats de Barcelona treuen a subhasta les parades tancades