Sector clau

El centre de Barcelona llança un SOS pel seu model comercial

  • La gradual pèrdua de botigues amb arrelament i el relleu descontrolat de les activitats, moltes vegades enfocades només al turisme barat, preocupa les associacions de venedors

  • La Rambla, malgrat la seva imminent transformació i l’entrada d’uns quants operadors que han aportat qualitat, suma ja quatre establiments tipus ‘sexshop’

A1-152314985.jpg / JOAN CORTADELLAS (EPC)

L’últim establiment emblemàtic a caure ha sigut New-Phono, el temple per a melòmans del carrer Ample datat del 1906 (amb història prèvia al carrer de Ferran), on aquests dies es liquiden fantàstics instruments musicals abans d’abaixar la persiana. A falta de conèixer el seu recanvi, s’augmenta l’angoixa de les associacions de comerciants de Ciutat Vella, que observen la pèrdua sense pausa del patrimoni comercial més arrelat, però que a més tremolen davant cada potencial relleu. I és que les botigues amb identitat –especialment fràgils perquè les seves vendes (no massives) són incompatibles amb els lloguers de la zona i els efectes de la crisi sanitària–, estan donant pas sobretot al comerç d’articles o serveis enfocats sobretot en el turisme de masses, sense aportar cap valor afegit al centre de la ciutat.