L’últim establiment emblemàtic a caure ha sigut New-Phono, el temple per a melòmans del carrer Ample datat del 1906 (amb història prèvia al carrer de Ferran), on aquests dies es liquiden fantàstics instruments musicals abans d’abaixar la persiana. A falta de conèixer el seu recanvi, s’augmenta l’angoixa de les associacions de comerciants de Ciutat Vella, que observen la pèrdua sense pausa del patrimoni comercial més arrelat, però que a més tremolen davant cada potencial relleu. I és que les botigues amb identitat –especialment fràgils perquè les seves vendes (no massives) són incompatibles amb els lloguers de la zona i els efectes de la crisi sanitària–, estan donant pas sobretot al comerç d’articles o serveis enfocats sobretot en el turisme de masses, sense aportar cap valor afegit al centre de la ciutat.
Sector clau
El centre de Barcelona llança un SOS pel seu model comercial
La gradual pèrdua de botigues amb arrelament i el relleu descontrolat de les activitats, moltes vegades enfocades només al turisme barat, preocupa les associacions de venedors
La Rambla, malgrat la seva imminent transformació i l’entrada d’uns quants operadors que han aportat qualitat, suma ja quatre establiments tipus ‘sexshop’
A1-152314985.jpg /
El més llegit
- Itàlia dona la raó a Juana Rivas després de separar els seus fills
- La Seguretat Social enviarà aquesta carta a milions d’espanyols
- Marta Carmona: "Col·locar un futbolí en una oficina per desestressar és una burla"
- El PSOE frena el debat sobre Sánchez mentre s’escampa la idea que dimitirà
- El Barça es fa trampes