L’últim establiment emblemàtic a caure ha sigut New-Phono, el temple per a melòmans del carrer Ample datat del 1906 (amb història prèvia al carrer de Ferran), on aquests dies es liquiden fantàstics instruments musicals abans d’abaixar la persiana. A falta de conèixer el seu recanvi, s’augmenta l’angoixa de les associacions de comerciants de Ciutat Vella, que observen la pèrdua sense pausa del patrimoni comercial més arrelat, però que a més tremolen davant cada potencial relleu. I és que les botigues amb identitat –especialment fràgils perquè les seves vendes (no massives) són incompatibles amb els lloguers de la zona i els efectes de la crisi sanitària–, estan donant pas sobretot al comerç d’articles o serveis enfocats sobretot en el turisme de masses, sense aportar cap valor afegit al centre de la ciutat.
Sector clau
El centre de Barcelona llança un SOS pel seu model comercial
La gradual pèrdua de botigues amb arrelament i el relleu descontrolat de les activitats, moltes vegades enfocades només al turisme barat, preocupa les associacions de venedors
La Rambla, malgrat la seva imminent transformació i l’entrada d’uns quants operadors que han aportat qualitat, suma ja quatre establiments tipus ‘sexshop’
A1-152314985.jpg /
El més llegit
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- La dona morta al riu Hudson junt amb els seus tres fills és Mercè Camprubí Montal, neta i besneta de presidents del Barça
- Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat si Educació no rectifica la fusió de matèries
- Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"
- Illa lidera un front contra els aranzels de Trump des de la presidència dels Quatre Motors per a Europa