El RACC ha presentat aquest dimarts el quart baròmetre de la mobilitat ciclista a Barcelona i era una bona ocasió per preguntar-li al seu president, Josep Mateu, quina opinió li mereix el bicibús, que ja és present a cinc dels 10 districtes de la ciutat. El responsable de l’entitat no ha evitat contestar. Més aviat al contrari, i ha donat un punt de vista molt similar del que al novembre va aportar la tinenta d’alcalde de Mobilitat, Laia Bonet, en una entrevista a Betevé. En resum: és un fenomen que no es pot perpetrar, que no és «escalable».
«No podem pretendre que cada divendres hi hagi persones participant en el bicibús amb protecció policial davant i darrere; no podem tenir la Guàrdia Urbana amb aquestes coses cada divendres», ha afirmat. Mateu ha considerat que aquest fenomen, iniciat fa any i mig a l’escola Santa Isabel de Sarrià però popularitzada poc després per les les línies d’un bon grapat d’escoles de l’Eixample, és «una cosa anecdòtica», tot i que ha assenyalat que el RACC encara no «l’ha estudiat a fons». «Inclou una despesa municipal que no es pot generalitzar i caldrà veure de quina manera es planteja» de cara al curs que ve. «No és escalable», ha conclòs.