Mobilitat

Mapa actualitzat (i història) dels radars de Barcelona

La ciutat tindrà abans de finalitzar l’any 2021 nous controls de velocitat. Els primers es van instal·lar el 2003 i van generar un tremend rebuig social, amb actes de vandalisme inclosos, malgrat que van reduir la sinistralitat. Ja ho veurem ara...

Barcelona acaba de posar en funcionament quatre radars de tram que s’uneixen al que ja funciona a la Ronda de Dalt des d’octubre del 2015 entre la plaça de Karl Marx i el carrer de Fenals, poc abans d’arribar al nus de la Trinitat. Els nous no multaran fins a l’agost i en aquests dos mesos el consistori es limitarà a notificar l’excés de velocitat als infractors. Advertència sense sanció. Formen part del pla presentat el 2021 i reformulat el 2022 amb el qual s’hi afegiran 21 càmeres (n’havien de ser 46) que tenen per objectiu principal reduir la sinistralitat i dotar de més seguretat zones sensibles de la ciutat, sobretot els entorns escolars. Tornarà sens dubte l’etern debat sobre l’afany recaptatori, però, afortunadament, queda lluny l’inici de segle, quan la gent l’emprenia a martellades contra els radars.