Canvi digital

La restauració aposta per la tecnologia davant la falta de cambrers

  • Les restriccions de la pandèmia van accelerar la digitalització de la restauració, que ha normalitzat les cartes en QR i ara fa el salt a nous sistemes de pagament que pretenen descarregar de feina el personal de sala perquè se centri en el servei.

A1-148469484.jpg

A1-148469484.jpg / JOAN CORTADELLAS (EPC)

El 2019, més d’un comensal s’hauria aixecat de la taula si l’haguessin obligat a descarregar-se la carta d’un restaurant al mòbil amb la lectura d’un codi QR. Però l’asèpsia que va imposar la pandèmia va obligar a recórrer a la digitalització fins i tot als qui senten aversió –sobretot per edat– per la dictadura de la tecnologia. Aquest primer pas ha sigut fonamental perquè, sense soroll però sense pausa, els mòbils s’estiguin convertint en l’eina que evita haver d’esperar el compte en un restaurant, pagar al cambrer i esperar el canvi, si cal. El recurs està oxigenant les plantilles, que aquesta temporada van molt justes, defensen els seus instigadors i els empresaris usuaris.