El 2019, més d’un comensal s’hauria aixecat de la taula si l’haguessin obligat a descarregar-se la carta d’un restaurant al mòbil amb la lectura d’un codi QR. Però l’asèpsia que va imposar la pandèmia va obligar a recórrer a la digitalització fins i tot als qui senten aversió –sobretot per edat– per la dictadura de la tecnologia. Aquest primer pas ha sigut fonamental perquè, sense soroll però sense pausa, els mòbils s’estiguin convertint en l’eina que evita haver d’esperar el compte en un restaurant, pagar al cambrer i esperar el canvi, si cal. El recurs està oxigenant les plantilles, que aquesta temporada van molt justes, defensen els seus instigadors i els empresaris usuaris.
Canvi digital
La restauració aposta per la tecnologia davant la falta de cambrers
Les restriccions de la pandèmia van accelerar la digitalització de la restauració, que ha normalitzat les cartes en QR i ara fa el salt a nous sistemes de pagament que pretenen descarregar de feina el personal de sala perquè se centri en el servei.

A1-148469484.jpg /
Temes:
El més llegit
- Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"