Al juny de 1992, la Comissió Europea va presentar un estudi sobre la contaminació. «El somni de la ciutat sense cotxes és una reforma necessària i factible, tant des del punt de vista econòmic com mediambiental», va defensar llavors el comissari de Medi Ambient, Carlo Ripa di Meana. S’aconsellava els estats prendre mesures urgents, treure's de sobre les paraules que el president francès George Pompidou havia pronunciat al 1967, això que París havia d’adaptar-se a l’automòbil. Han passat les dècades i les metròpolis mantenen el pols a la pol·lució. Amb un inquietant afegit: els experts en la matèria adverteixen d’un punt de no retorn a partir del 2030 i ONU-Hàbitat preveu que al 2035 hi hagi 429 noves metròpolisi que mil milions de persones passin a engrossir la població de les grans urbs.
El debat de la mobilitat urbana
Les grans ciutats del món li fan un torcebraç al cotxe
Cada metròpolis aplica la seva recepta particular per a una millor qualitat de l’aire, i marida les necessitats pròpies amb l’aprenentatge de les estratègies alienes
El més llegit
- Aliança Catalana, el sobiranisme d’ultradreta
- Mercedes Balcells-Camps : "He sentit el so d’una cèl·lula de càncer"
- Un home mor en un tiroteig al costat de l’estació de metro Maresme-Fòrum
- Portu condemna un Barça que va regalar el triomf en 9 minuts
- Edwin Moses: "No vaig necessitar entrenadors, jo era més intel·ligent que ells"