Són molts els fronts oberts a Barcelona en matèria de lluita contra la contaminació. El cotxe, per exemple, que porta unida, també, la batalla contra la congestió. Amb la pol·lució en alça després de dos anys de treva gràcies a la pandèmia, la capital catalana no acaba de trobar la tecla perquè la mobilitat privada descendeixi. El principal obstacle –i desafiament, alhora–, els més de 500.000 vehicles que diàriament entren a la ciutat, perquè alguns desplaçaments metropolitans amb cotxe encara no disposen d’una alternativa eficient de transport públic. Això, a més de la mandra que fa canviar certs hàbits. La demostració de tot plegat està a la zona de baixes emissions, activa des del gener del 2020. Ha millorat la qualitat de l’aire, però el trànsit amb prou feines ha baixat. S’han fet superilles, s’han suprimit places d’aparcament, s’han instal·lat radars, s’obriran eixos verds a l’Eixample, s’ha acabat la xarxa ortogonal de busos, ha crescut la xarxa de carrils bici, s’ampliarà el tramvia... ¿N’hi haurà prou amb tot això per complir els requisits d’Europa?
El debat de la mobilitat urbana
Barcelona perd la batalla contra el cotxe tot i que millora la qualitat de l’aire
La zona de baixes emissions i el trànsit cap a vehicles menys contaminants redueixen la pol·lució, però el trànsit és pràcticament el mateix que abans de la pandèmia

El més llegit
- RTVE pren mesures amb 'La familia de la tele': separa Aitor Albizua i Inés Hernand de María Patiño i elimina el cor d'un dels seus blocs
- Detinguda la dona que va atropellar 15 aficionats de l’Espanyol
- El Govern central vol facilitar que els jubilats combinin la seva pensió amb un ‘minijob’
- La Lliga de la revolució de Flick
- Treballadors de la DGAIA van alertar el 2023 del risc en les fugues de menors