Nou president de la Boqueria

Jordi Mas: «La Boqueria necessita omplir el mercat, amb barcelonins i amb internacionalització»

  • D’estirp de botiguers i alta formació empresarial (amb consultora pròpia de ‘retail’ i com a professor), Jordi Mas trenca motllos i aspira a modelar un mercat històric al dictat del segle XXI i convertit en icona turística

Joan Cortadellas

És divendres al migdia i la Boqueria bull de visitants. Costa endinsar-se entre els aguerrits compradors locals, una multitud de curiosos i d’altres devorant aquest univers de sabors. Els 10 bars i les seves terrasses estan al màxim, també els passadissos i el perímetre són una voràgine de mandíbules en moviment. Qualsevol diria que no hi ha hagut una pandèmia que va buidar el mercat de turistes (i de molts venedors). Que el va reconciliar amb el comprador local però va evidenciar que no hi havia negoci per a tothom. Aquell divendres sembla el 2019, amb la diferència que la Boqueria estrena president, elegit hores abans, després de formar part de la junta fa 21 anys i ser-ne vicepresident fa 13. Jordi Mas, d’estirp de botiguers i alta formació empresarial (amb consultora pròpia de ‘retail’ i com a professor), trenca motllos i aspira a modelar un mercat històric al dictat del segle XXI i convertit en icona turística.