Novembre del 2011. Consultat per l’equip de govern de l’alcalde Xavier Trias, el RACC presenta un informe en el qual desaconsella que les motos circulin pel carril bus, com era desig de CiU. Abril del 2022, el RACC estudia, per iniciativa pròpia, la conveniència que les bicicletes comparteixin espai amb autobusos i taxis a la Via Laietana. En els dos casos, tot i que amb matisos quant a la contundència, sembla arribar-se a una conclusió similar: el millor potser és que TMB i els vehicles de dues rodes vagin per separat. L’artèria que uneix l’Eixample amb el mar està en plena transformació i, per poder generar unes voreres de quatre metres d’ample, els ciclistes hauran de baixar pel mateix carril que el transport públic. El Bicicleta Club de Catalunya ja va criticar amb duresa la mesura. Ara, amb més moderació, se li uneix l’automòbil club, que, més que censurar-ne el disseny, posa sobre la taula possibles riscos, com el moment de parada del bus i la diferent velocitat dels vehicles.
Mobilitat
El RACC desconfia del carril bici-bus de Via Laietana
Adverteix que el 64% dels ciclistes no tenen intenció d’esperar darrere del transport públic quan faci aturades, cosa que podria generar, afirma l’entitat, sinistres de trànsit a l’envair la vorera o el carril de cotxes

El més llegit
- RTVE pren mesures amb 'La familia de la tele': separa Aitor Albizua i Inés Hernand de María Patiño i elimina el cor d'un dels seus blocs
- Detinguda la dona que va atropellar 15 aficionats de l’Espanyol
- L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- El Govern central vol facilitar que els jubilats combinin la seva pensió amb un ‘minijob’
- La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó