El concurs està resultant molt diferent del que va tenir lloc el 2009, quan l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va pensar que seria una bona idea impulsar un Bicing fora de la gran ciutat i la convocatòria va quedar deserta. El pla es va guardar en un calaix i el calaix es va tirar al Llobregat lligat a un maó. Ara, el 2022, l’ens supramunicipal ho ha tornat a intentar i són tres les empreses que s’hi han postulat. Una és la unió formada per Ferrovial Servicios i PBSC, el mateix matrimoni que des de fa tres anys i sota el nom de Pedalem Barcelona gestiona el Bicing de la capital catalana. En cas de guanyar, la lògica convida a pensar que la fusió entre els dos sistemes seria més senzilla. Si no canvien els plans, el servei disposarà de 2.000 bicicletes repartides per 200 estacions que s’instal·laran en 15 municipis de l’entorn metropolità. I segons es va anunciar, hauria d’estar operatiu abans del 2023.
Mobilitat sostenible
L’empresa que gestiona el Bicing també aspira a quedar-se el servei metropolità
Ferrovial i PBSC competeixen amb dues companyies més però la seva oferta és econòmicament superior i podria facilitar la fusió dels dos sistemes

El més llegit
- Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- L'apagada elèctrica deixa totalment aturat el metro de Barcelona i semàfors apagats
- La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa