El concurs està resultant molt diferent del que va tenir lloc el 2009, quan l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va pensar que seria una bona idea impulsar un Bicing fora de la gran ciutat i la convocatòria va quedar deserta. El pla es va guardar en un calaix i el calaix es va tirar al Llobregat lligat a un maó. Ara, el 2022, l’ens supramunicipal ho ha tornat a intentar i són tres les empreses que s’hi han postulat. Una és la unió formada per Ferrovial Servicios i PBSC, el mateix matrimoni que des de fa tres anys i sota el nom de Pedalem Barcelona gestiona el Bicing de la capital catalana. En cas de guanyar, la lògica convida a pensar que la fusió entre els dos sistemes seria més senzilla. Si no canvien els plans, el servei disposarà de 2.000 bicicletes repartides per 200 estacions que s’instal·laran en 15 municipis de l’entorn metropolità. I segons es va anunciar, hauria d’estar operatiu abans del 2023.
Mobilitat sostenible
L’empresa que gestiona el Bicing també aspira a quedar-se el servei metropolità
Ferrovial i PBSC competeixen amb dues companyies més però la seva oferta és econòmicament superior i podria facilitar la fusió dels dos sistemes

El més llegit
- Àlex Márquez: «El meu germà té pilotes, bé, ara una i mitja»
- "No guiris, només locals": augmenten els usuaris d''apps' de cites que veten els 'expats' a Barcelona
- El paradís familiar que no sabies que necessitaves (i ara no podràs viure sense)
- Jaume Collboni, en la marxa de l’Orgull LGTBI prohibida a Budapest: «Pot passar demà a Barcelona»
- Paella gratis i rumba en directe en la inauguració del nou ‘wakepark’ de Castelldefels