Remodelació urbana

Barcelona afronta la segona revolució de l’Eixample

  • El Govern de Colau es disposa a iniciar la construcció dels eixos verds un segle i mig després que Cerdà ideés la trama del districte

  • BComú defensa un pla d’usos per a tot el districte mentre el PSC aposta perquè només regeixi les zones on es traurà espai al cotxe

Jordi Cotrina

L’Eixample decideix el seu futur. Després de la revolució que va suposar el disseny d’Ildefons Cerdà a la segona meitat del segle XIX, ara n’arriba una altra i encara es desconeix el seu abast. El districte més poblat de la ciutat iniciarà ben aviat un camí decisiu cap a una nova etapa que, en el cas que s’imposin els objectius i desitjos del govern d’Ada Colau, es traduirà en més espai per al vianant i menys per al vehicle privat: es calcula que cada dia entre 350.000 i 380.000 vehicles motoritzats creuen el districte, més de la suma dels que circulen per la Ronda de Dalt i la del Litoral. I es persegueix reduir aquesta xifra molt sensiblement.