L’Eixample decideix el seu futur. Després de la revolució que va suposar el disseny d’Ildefons Cerdà a la segona meitat del segle XIX, ara n’arriba una altra i encara es desconeix el seu abast. El districte més poblat de la ciutat iniciarà ben aviat un camí decisiu cap a una nova etapa que, en el cas que s’imposin els objectius i desitjos del govern d’Ada Colau, es traduirà en més espai per al vianant i menys per al vehicle privat: es calcula que cada dia entre 350.000 i 380.000 vehicles motoritzats creuen el districte, més de la suma dels que circulen per la Ronda de Dalt i la del Litoral. I es persegueix reduir aquesta xifra molt sensiblement.
Remodelació urbana
Barcelona afronta la segona revolució de l’Eixample
El Govern de Colau es disposa a iniciar la construcció dels eixos verds un segle i mig després que Cerdà ideés la trama del districte
BComú defensa un pla d’usos per a tot el districte mentre el PSC aposta perquè només regeixi les zones on es traurà espai al cotxe
Temes: