«Ecologia sí, però en equilibri amb l’economia». Ho ha reivindicat amb insistència el president de l’associació dels 21 eixos comercials més cèntrics i turístics de la ciutat, Barcelona Oberta, Gabriel Jené, durant la presentació d’un estudi que revela que el pes dels visitants metropolitans en la facturació de botigues i restaurants locals és del 28%. La radiografia mostra també que un 50,8% d’aquests arriben amb cotxe privat i majoritàriament deixarien de fer-ho si haguessin de venir en transport públic, per la seva «deficitària» dotació des de molts municipis de la província. Xifres en mà, el sector reclama a l’ajuntament «més consens» sobre les polítiques de mobilitat que s’estan desplegant a la capital catalana «sense tenir en compte informes d’impacte econòmic».
Anàlisi del sector
El comerç alerta del risc de perdre el seu 28% de compradors de l’entorn de Barcelona
Un estudi de Barcelona Oberta sobre el visitant metropolità reflecteix que té més impacte que el turisme, però que està amenaçat per les limitacions municipals a la mobilitat i la debilitat del transport públic per arribar a la ciutat

Temes:
Mobilitat Trànsit Urbanisme Botigues Comerç Ajuntament de Barcelona Superilles a Barcelona Centres comercials Restaurants
El més llegit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- De fabricar energia a fabricar cultura
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA