Mobilitat i urbanisme

Túnel de Glòries: un embús previsible i un futur incert

La nova galeria d’entrada a Barcelona s’estrena amb cues i enuig general. L’ajuntament insta a evitar l’hora punta i espera que del caos es passi a un trànsit alt però assumible

Manu Mitru

Seran necessàries unes setmanes per calibrar si l’embús d’aquest dilluns a Glòries per entrar a Barcelona ha sigut fruit de la patenta que suposa estrenar una nova ruta en una gran ciutat o si, al contrari, aquesta serà la nova vella realitat (o fins i tot pitjor) en l’accés a la capital catalana per la C-31. El túnel ja funciona en els dos sentits i la plaça presenta un aspecte insòlit, amb l’asfalt desert; una postal pròpia de la pel·lícula ‘Soc llegenda’, de Will Smith molt anterior a la bufetada a Chris Rock. Sota terra s’ha produït un fenomen «raonable», segons el consistori, i un infern, segons els usuaris. Es tanca un capítol del centre metropolità que va somiar Ildefons Cerdà. I s’obre un altre, per ara de futur incert, que té a veure amb la mobilitat, però també amb l’urbanisme i la política. Amb quatre barris implicats directament, però amb una ciutat i una àrea metropolitana també expectants.