Mobilitat sostenible

Bicis al carril bus: Barcelona permet al ciclista el que va vetar a les motos perquè era perillós

  • Quatre estudis fets anys enrere per la Urbana, TMB, l’ajuntament i el RACC advertien que compartir el vial de transport públic posa en risc la vida dels motoristes

  • Els ciclistes lamenten l’opacitat de la mesura, aplicada a Sants i en un futur, a Via Laietana i Pi i Margall, i el consistori diu que es pretén donar continuïtat a itineraris pedalables

Ricard Cugat

Xavier Trias va accedir a l’alcaldia de Barcelona el 2011 amb la idea de canviar moltes coses a la ciutat. Algunes van prosperar, i d’altres es van quedar al calaix. Com permetre que les motos circulin pel carril bus, una mesura que CiU feia 10 anys que defensava, però que al final no va poder ser. No només perquè tres informes redactats el 2008 ho desaconsellaven amb vehemència, també perquè el RACC, per encàrrec del nou govern, també ho va estudiar i va arribar a la mateixa conclusió: és una proposta amb molts més punts foscos que clars. Deu anys després d’aquell debat, ara són les bicis les que, en llocs puntuals, però allà, circulen pel corredor reservat al transport públic. El 2022, en canvi, no hi ha hagut cap investigació sobre els riscos o virtuts del fet que un ciclista comparteixi espai amb un autobús de 15 tones. I allà estan, a Sants-Creu Coberta, i aviat, a Via Laietana i Pi i Margall, on, a més, també coincidiran amb els cotxes.