N’hi ha prou amb llegir qualsevol etiqueta de roba o d’electrodomèstic per adonar-se que tot, o gairebé tot, està fabricat molt lluny de casa. Per això sorprèn que els nous vagons del metro de Barcelona els estiguin acoblant persones amb noms tan familiars com Gerard, Jordi, Óscar, Víctor, Pedro, David o Josep. Formen part de la cadena de muntatge de la planta que Alstom té a 20 minuts de Barcelona, a Santa Perpètua de Mogoda, on l’empresa francesa construeix el futur suburbà de la capital catalana després de guanyar, el juliol del 2019, el contracte més gran de la història del soterrani de la ciutat: Ni més ni menys que 50 trens per a les línies 1 i 3. Afirmen que són més accessibles i digitals, i que permetran avançar en l’eliminació de l’amiant a la xarxa de transport públic sota terra.
Transport públic
Així seran els nous vagons del metro de Barcelona
Els 50 nous trens de les línies 1 i 3 del soterrani començaran a desplegar-se per la xarxa entre el maig i el juny. Seran més accessibles i sostenibles, i inclouen la tecnologia per funcionar sense maquinista
El més llegit
- ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Treballar en excés pot alterar l’estructura cerebral i perjudicar des de la regulació emocional fins a la presa de decisions