Als no experts en fotografia patrimonial els diu poc el nom d’Adolf Mas (1860-1936); el seu desconeixement del personatge és proporcional al reconeixement que té entre els historiadors de l’art, d’aquí i de fora. Esmentar el seu nom és reverenciar el seu treball: va fotografiar esglésies, retaules, pintures... de tota la Península –alguns ja desapareguts–, i va posar les seves imatges a disposició dels investigadors. Una tasca que va començar com a fotògraf de la famosa Missió arqueologicojurídica a la ratlla de l’Aragó de 1907 –amb què l’Institut d’Estudis Catalans i Josep Puig i Cadafalch van impulsar l’estudi del patrimoni romànic del Pirineu– i que va culminar amb l’encàrrec de 1915 de conformar un repertori iconogràfic d’Espanya per a l’Exposició Internacional de 1929.
Exposició a l’espai Kbr
Adolf Mas, una mirada de 360º sobre Barcelona
La primera monogràfica dedicada al fotògraf s’endinsa en les imatges que va captar de les transformacions socials i urbanístiques de la ciutat, i dels cercles d’intel·lectuals i artistes del moment

El més llegit
- Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Grans fortunes treuen a borsa 2.000 milions en actius immobiliaris
- "Ho han deixat cremar tot"