Mobilitat i urbanisme

El repte de les mercaderies urbanes a Barcelona: més repartiment nocturn i recollida en aparcaments

El consistori facilitarà la instal·lació de ‘hubs’ de distribució públics i privats a la ciutat mentre mira de tancar la taxa Amazon que permeti gravar l’activitat del gegant del comerç ‘online’

El repte de les mercaderies urbanes a Barcelona: més repartiment nocturn i recollida en aparcaments

Maite Cruz

En un temps en què pots reservar una moto i encendre-la amb el mòbil; en l’era de la ‘smart mobility’, en la qual els vehicles informen dels embussos i fins i tot aparquen sols, i en l’època en què la tecnologia elèctrica truca a la porta dels combustibles fòssils, crida l’atenció que el repartiment de mercaderies en sòl urbà amb prou feines hagi evolucionat en els últims 30 anys. Un transportista, una furgoneta, un origen i una destinació final. I pel mig, una ciutat per travessar, no sempre amb la certesa que el client final serà al lloc de recepció; sense la seguretat de poder estacionar, ni que siguin cinc minuts, sense haver de recórrer a la segona o tercera fila. La distribució de productes de tot tipus, per a consum personal o per a la venda posterior, és un dels aspectes de carrer que menys s’ha abordat. Barcelona ho intenta, i ha fet alguns petits passos. Ara es vol donar forma a una estratègia publicoprivada, amb la vista posada al 2030, que inclou novetats, com convertir aparcaments municipals o privats en ‘hubs’ de distribució de les compres per internet, impulsar el repartiment nocturn o tirar endavant la denominada taxa Amazon per gravar l’activitat del gegant del comerç ‘online’.