Només per parlar del tramvia, l’Ajuntament de Barcelona va aprovar el març del 2017 la creació d’una comissió especial que es va desenvolupar durant set llargues sessions. Per allà van passar tota mena d’experts que van donar el seu punt de vista sobre la gestió, l’espai urbà, la mobilitat o l’àmbit metropolità. Va ser molt intensa, tot i que en res va canviar el full de ruta municipal, que tenia clara la connexió ferroviària en superfície a través de la Diagonal, una cosa que finalment va poder tirar endavant amb el vot favorable d’ERC. El gener d’aquest any es va aprovar una altra comissió, amb un tema molt més ampli sobre la taula: el model urbà de la ciutat. Malgrat el gruixut i de l’entitat de l’assumpte, la cosa es ventilarà amb més agilitat, amb una primera sessió celebrada divendres, i tres més que estan per arribar. Sis entesos en la matèria van obrir foc amb intervencions d’un màxim d’un quart d’hora. Van donar el seu punt de vista sobre les superilles, els eixos verds o l’urbanisme tàctic. La Barcelona del futur, en 15 minuts.
El futur de Barcelona
Els experts en urbanisme demanen una visió més global, metropolitana i realista del model de ciutat
L’ajuntament posa en marxa una comissió sobre el futur de l’espai públic de la capital catalana i els entesos en la matèria coincideixen que, tot i que la contaminació apressa, la pressa és mala companya de viatge. Demanen que les decisions es basin en certeses, en dades i en plans continuistes i que no li arrabassin l’essència a l’Eixample

Superilla Sant Antoni /
El més llegit
- José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries