El 19 de febrer del 2016, un Airbus A320 procedent de Barcelona i amb destinació a París va estar a punt d’impactar amb un dron que volava pels voltants de l’aeroport Charles de Gaulle. El pilot va relatar, ja a terra i amb l’ensurt digerit, que va veure el petit aparell uns cinc metres per sota de l’ala dreta quan estava en plena maniobra de descens. Tal és el dinamisme i el camp de joc de l’invent que un any abans,Enrique Iglesias va patir la ira de les aspes d’una d’aquestes petites aeronaus durant un concert a Tijuana (Mèxic). Aquests incidents tan puntuals com improbables tenen com a protagonista una tecnologia amb moltes possibilitats però de difícil encaix, sobretot en els entorns urbans. Diuen els experts que són artefactes molt segurs, i lamenten que Espanya, afirmen, sigui un dels estats europeus més restrictius quant a l’ús de drons. Se li uneix la mala premsa, com la recent denúncia a un home per realitzar vols irregulars sobre Barcelona.
L’explotació de l’espai aeri
Barcelona, territori comanxe per als drons
L’ús d’aeronaus no tripulades està prohibit des del Vendrell fins a Arenys de Mar. Només amb un permís, i amb l’activitat molt regulada, es poden captar imatges aèries a la capital catalana, que, segons el sector, ha perdut projectes suculents per culpa de la burocràcia
zentauroepp41186577 la pista de skate de la mar bella171207172026
Temes: