Urbanisme

El comerç i la conversió de carrers en zona de vianants a Barcelona: 50 anys d’amor i odi

Foment va dir fa uns dies que les superilles carrer són una ruïna per al botiguer, un argument semblant al dels anys 70, quan molts, en canvi, també defensaven una ciutat per a vianants davant la Barcelona dels cotxes

ÁLVARO MONGE

Ha passat mig segle des de la primera actuació urbanística a Barcelona que tenia com a objecte transformar un carrer de cotxes en un passeig per a vianants. Era el Portal de l’Àngel i les cròniques de l’època coincideixen que el diàleg no va ser senzill amb els comerciants, que al principi eren reticents al canvi, però finalment, amb el pas dels anys, van col·laborar en la millora de l’entorn, fins i tot amb diners de la seva butxaca. Abans ja s’havia actuat en carrers més petits, com la de la Boqueria o Petritxol, però l’avinguda comercial que mor a la caòtica plaça de Catalunya eren paraules majors. Era, al cap i a la fi, la primera proposta amb regust de superilla.