barcelonejant

¡Eh!, Barcelona, que Fernán Caballero era una dona

Dos publicistes inicien una campanya per feminitzar el nomenclàtor almenys homenatjant les escriptores que es van haver d’ocultar darrere de pseudònims masculins

ZOWY VOETEN

La idea, que consti això en acta, la van tenir María Román i Adrián Sarto molt abans del daltabaix que es va organitzar després de l’última cerimònia del Premi Planeta, quan es va saber que l’escriptora Carmen Mola en realitat era tres plomes literàries que cada matí s’afaitaven la barba i que allà, davant el mirall, no s’adonaven que la broma de fer-se passar per una dona se’ls havia escapat de les mans. Si fos un arròs, podria dir-se que se’ls havia recremat el ‘zeitgeist’. Román i Sarto, aclarit això, són dos publicistes matriculats a l’escola barcelonina de creativitat Brother sotmesos aquests dies al repte acadèmic d’iniciar una campanya de caràcter social que arribi a bon port. Si vostès llegeixen això, potser els ajuden a pujar la nota. La publicitat, com bé expliquen ells mateixos, tant serveix per convèncer el consumidor que la llibertat és treure la maneta per la finestra d’un cotxe esportiu i gronxar-la al vent (un cas real, com molts recordaran), com, també, per sumar forces a favor d’una causa justa. Van triar el feminisme i van tenir, com són els publicistes per a això, una idea molt creativa.