La història del tramvia per la Diagonal poc o res ha d’envejar la hilarant sèrie de la BBC ‘Monty Python’s Flying Circus’. Pels girs de guió, les situacions surrealistes, els canvis de trinxera, les acusacions hilarants. Ara el projecte s’ha fet més gran i té menys gràcia, per dir-ho d’alguna manera. No aporta tants moments risibles, i això és així perquè sembla que ja hi ha més concreció. L’obra està licitada a la seva primera fase, de Glòries a Verdaguer (poc després de passeig de Sant Joan), i les obres haurien d’estar a punt de començar. Una vegada acabat aquest tram, amb tres parades noves, la idea és seguir fins a Francesc Macià i completar els gairebé quatre quilòmetres pendents. Es posarà fi, si és que tot això passa, a dues dècades d’extravagància, molt més política que tècnica. Tot i que quedarà un petit fil d’esperança: l’encès debat sobre l’explotació econòmica.
Connexió ferroviària
Les obres per connectar el tramvia salten al 2022
El projecte havia de començar aquesta tardor, però l’ajuntament encara està avaluant els candidats del concurs públic. Tampoc hi deu haver excessiva pressa, ja que aquesta és una infraestructura que arrossega un parell de dècades de surrealista debat
tranvia tramvia Barcelona render imagen virtual diagonal
Temes:
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit