La Barceloneta del 2021 fa cada cop menys olor de sofregit d’arròs i peix. Si un recorre el barri des del passeig de Joan de Borbó percebrà més l’aroma de pizza, hamburguesa, taco, xauarma i crep que d’una paella de marisc acabada de fer. El retrat olfactiu –que encara fa més mal en el pla visual– és la constatació de la imparable pèrdua d’identitat marinera del que havia sigut el gran aparador comercial i gastronòmic del barri. Comerciants i veïns són conscients d’aquesta «degradació», però creuen que encara hi ha temps de recuperar aquesta essència que la feia única, amb ajuda de les administracions i impulsos com el que suposarà l’esperada nova llotja de pescadors. En paral·lel, l’oferta de restauració ha crescut en els últims anys en altres punts, que van de l’eix de la Nova Bocana del front marítim, gairebé sempre amb més vocació turística que d’especialització mediterrània.
Informe d’un barri en transformació
La Barceloneta s’aferra a la seva identitat marinera per remuntar el vol
L’hostaleria creix en diverses zones del barri, mentre el gran aparador del passeig de Joan de Borbó ja ha perdut gairebé tota la seva oferta autòctona i es bolca al ‘fast food’ turístic
Comerciants i veïns apel·len a reivindicar la restauració mediterrània amb l’empenta que aportarà la nova llotja de pescadors, prevista per d’aquí un parell d’anys

Temes:
Port de Barcelona Mercats Comerç Ajuntament de Barcelona Gastronomia Barceloneta Restaurants Pesca
El més llegit
- L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia