Urbanisme

Barcelona, una ciutat de túnels de trànsit desfasats

  • La capital catalana és a punt d’estrenar la moderníssima galeria de les Glòries, però la resta dels vials subterranis repartits per l’urbs no compleixen la normativa municipal de seguretat. Tampoc és obligatori que sigui així, si no és que l’ajuntament els reforma

Ferran Nadeu

Dissabte és un dia gran per a la ciutat. Entra en funcionament mig túnel de les Glòries. Mig perquè només obrirà en sentit Besòs, per sortir de Barcelona, mentre que l’altre conducte, el d’entrada, s’estrenarà, si res ho evita, a principis del 2022. El projecte amaga a les seves entranyes 25 metres per sota de la superfície, un dels reptes constructius més grans de la capital catalana: passar per sota de dues infraestructures ferroviàries, del metro i Rodalies. Tot és punt i el túnel disposa de totes les mesures de seguretat pertinents. Un desplegament com aquest, no obstant, contrasta amb els passos subterranis de la ciutat. No compleixen els requisits mínims que estableix la normativa municipal. I només ho hauran de fer si un dia es reformen. És a dir, no són il·legals, però sí que estan desfasats.

Temes:

Urbanisme