Debat sobre la neteja a la ciutat

Sant Antoni i la porqueria que va venir amb la superilla

L’entorn del mercat ha guanyat vida ciutadana amb la recuperació de l’espai que abans era per al cotxe, però més gent al carrer i durant més temps, en aquesta ciutat, equival a més brutícia

Davant la qüestió sobre si temia que aquell carrer, abans reservat als cotxes i ara més destinat al gaudi veïnal, es convertís en epicentre de ‘botellons’ i xivarri, el regidor de Sant Martí, David Escudé, va dir que l’ajuntament no deixarà «en cap cas de transformar la ciutat» per por d’efectes col·laterals poc desitjats. Ho va exposar dimecres a la nova plaça guanyada a l’asfalt a Almogàvers amb Zamora. En aquest acte, com sol passar amb tot el que té a veure amb la filosofia de les superilles, es va posar l’exemple de Sant Antoni. En aquell Eixample que toca amb l’antiga Barcelona emmurallada, la transformació del mercat i l’expulsió de l’automòbil, a més del nou aspecte urbanístic, ha multiplicat l’ús ciutadà de l’espai públic. I això, com era d’esperar, ha generat més brutícia, per això l’entorn de la llotja és un dels punts de la ciutat en els quals s’intervé de manera prioritària en el pla de xoc destinat a netejar la ciutat.