Inesperat epíleg per al cartell de la Mercè. Malika Favre, la seva autora, una il·lustradora amb una sòlida carrera als dos costats de l’Atlàntic, ha rebut un sorprenent avís per part de Twitter. La seva versió del cartell dedicat a La Cursa, és a dir, una versió gairebé idèntica de l’original, però amb tots verds i minúsculs detalls diferents, com la corona i les arracades, ha sigut considerat «obertament sexual» per la suposada intel·ligència artificial d’aquesta xarxa social. No és la primera controvèrsia d’aquest tipus. L’agost passat, el cartell de l’última pel·lícula de Pedro Almodóvar, obra del dissenyador Javier Jaén, va ser censurat per Instagram perquè mostrava un mugró. Instagram va rectificar davant l’enrenou desencadenat. En el cas de la Mercè, no obstant, costa intuir què ha fet saltar el llum vermell d’alerta a Twitter.
La xarxa s’enreda
Twitter censura per obscè el cartell de la Mercè
La xarxa social informa a l’autora que la seva obra és una il·lustració «obertament sexualitzada»

El més llegit
- La connexió entre Shakira i Alejandro Sanz va en augment: «L’escenari cremava»
- ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Jerseis de IAIOS per vestir joves
- Aida Sunyol guanya el BBVA Sant Joan amb la seva primera novel·la, una tragicòmedia sobre la desorientació emocional i afectiva de la trentena
- El nou centre VHIR Vall d’Hebron guanya el premi FAD d’arquitectura