Els dubtes de sempre amb la gent de tota la vida. Però amb una diferència fonamental: aquesta no és una línia de bus que en substitueixi una ja existent, i això evita les mirades perdudes, els usuaris que no troben el seu número de tota la vida, les discussions a la parada amb l’informador. El Bus Exprés X1 és nou i ve carregat de coses que no havien passat abans, però sí que s’havien discutit abans, com el fet d’espaiar més les parades, la necessitat de dotar el transport públic de més carril reservat, l’incivisme viari o, per als més experts en assumptes polítics, l’etern debat sobre la connexió del tramvia per la Diagonal. En qualsevol cas, i deixant tertúlies de banda, la línia ha demostrat que és àgil i eficaç, amb una velocitat comercial molt per sobre de les línies germanes de TMB. Això sí, cal veure com respon el mercat, és a dir, els viatgers, sobretot els metropolitans, perquè la cosa neix amb vocació de gresol de municipis.
Transport públic
Barcelona estrena el seu primer bus exprés, el metro amb vistes
La línia X1 aconsegueix unir Francesc Macià i Glòries en menys de 20 minuts travessant el cor de l’Eixample
El bus supera els 17 quilòmetres per hora de mitjana, cinc més que la mitjana de la resta de línies
El principal escull, els cotxes i furgonetes detinguts al carril bus del carrer d’Aragó

El més llegit
- Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura