L’evolució d’un eix capital de la ciutat

La Rambla recupera el pols a costa de tornar al model hiperturístic

  • Una cinquena part dels negocis segueixen tancats, però l’afluència de viatgers aquest estiu ha tornat a reanimar el vial i la Boqueria

  • Tornen les cerveses i sangries gegants per al client de fora, tot i que es reprendrà el gran muntatge ciutadà del Tast a la Rambla

A1-122931705.jpg / Manu Mitru (EPC)

Si hi ha un termòmetre de l’afluència turística de Barcelona és la Rambla. Mentre va estar deserta, els hotels i les icones locals estaven en consonància. Però en les últimes setmanes el tragí de bermudes i xancletes s’incrementa diàriament, amb dues conseqüències ben visibles: la reobertura de no pocs negocis (al voltant del 20% segueixen tancats o en traspàs, fet que suposa la meitat que a principis d’estiu) i la tornada accelerada al model hiperturístic que tant s’havia qüestionat des de la pandèmia. La reactivació econòmica treu de l’abisme, doncs, moltes empreses i treballadors, però el relleu comercial segueix el patró de sempre, i les cerveses i sangries gegants simbolitzen el consum forà a les terrasses, que foragiten el barceloní.