Aquest és el tercer curs que l’escola participa en el certamen i la Inés, professora que ha posat tota la seva energia (i, per descomptat, bastantes més hores de les que té la seva jornada) en això, ha anat aprenent alguns trucs amb l’experiència. El més important, començar a treballar en els projectes a l’octubre, tot just començar el curs, perquè la fractura digital no penalitzi les seves motivades alumnes. Així ho van fer aquest any i va funcionar. La Josephine, l’Ada, l’Emina i la Joana, quatre nenes d’entre 11 i 12 anys, alumnes de sisè A de l’escola Drassanes, al Gòtic, han passat a la semifinal de Technovation Girls, concurs mundial per promocionar carreres tècniques entre les nenes. I ho han fet amb la seva ‘app’ ‘Helper’, ideada per ajudar nens, nenes i famílies immersos en un procés de desnonament; una realitat que a l’escola han viscut molt a prop i contra la qual aquestes nenes, malgrat la seva curta edat, es rebel·len.
Iniciativa educativa
Parar desnonaments per cuidar el barri (i canviar el món)
La Josephine, l’Ada, l’Emina i la Joana són quatre nenes d’11 i 12 anys de l’escola Drassanes, al Gòtic, semifinalistes en un certamen internacional per fomentar les carreres tecnològiques entre les nenes
Amb ajuda de la seva tutora i de diverses mentores, aquestes quatre alumnes de sisè A han dissenyat una aplicació anomenada ‘Helper’, per ajudar les famílies que són expulsades de casa seva

Temes:
El més llegit
- Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- La remuntada mai va ser real