INFRAESTRUCTURES

La Sagrera crearà un nou túnel viari entre l’estació i el nus de la Trinitat

Tindrà dos carrils per sentit i diverses sortides per connectar amb la resta de la ciutat i amb l’aparcament de la terminal

  • L’estació de Sant Andreu Comtal estarà acabada en el segon semestre del 2022

  • Disposarà de llum natural a través de cinc claraboies de 100 metres quadrats

  • Ajuntament i Adif estudiaran quins usos donar a l’antiga terminal, que quedarà al marge de la infraestructura

Visita d’obres a la futura estació de Sant Andreu Comtal, una de les més emblemàtiques de Barcelona, l’origen de la qual es remunta a mitjans del segle XIX. A diferència del passat, quan tot s’ensenyava sobre mapes o imatges virtuals, els responsables d’Adif han anat assenyalant les novetats sobre una estructura ja a mig executar. «Allà van les màquines validadores, allà hi haurà la venda de bitllets, aquests dos ascensors tapats baixaran a les andanes i a l’altre costat hi ha les cinc claraboies que aportaran llum natural a les vies». La terminal hauria d’entrar en funcionament en el segon semestre del 2022. I més endavant, quan s’acabi l’estació de la Sagrera, que serà la més gran de la ciutat, entraran en funcionament dos nous túnels viaris que connectaran l’estació amb el nus de la Trinitat i que aniran en paral·lel a tota la infraestructura ferroviària. Per sobre de tot això, per si no n’hi hagués prou, el parc més gran de la capital catalana, amb quatre quilòmetres lineals de zones verdes, noves vivendes (moltes, protegides) i equipaments. ¿Per quan?

Temes:

Mobilitat Adif