L’Ajuntament de Barcelona i l’associació Amics de la Rambla, amb la col·laboració d’entitats i comerços, desplegaran entre el 4 i el 20 de juny la segona fase de la campanya ‘Baixa a la Rambla’, amb la qual volen atraure els ciutadans per recuperar el pols del popular eix barceloní després de l’aturada d’activitat provocada per la pandèmia del coronavirus.
La iniciativa inclou unes cinquanta activitats lúdiques, gastronòmiques, esportives i musicals que exerciran d’excusa per visitar l’icònic vial, que l’últim any ha quedat desert de turistes i amb nombroses persianes abaixades. L’entitat de comerciants i veïns està promovent activitats per recuperar la seva dinàmica i reconquerir els barcelonins.
Aquestes activitats inclouen exposicions d’art, ‘showcookings’, rutes guiades per espais històrics, concerts de jazz, lectures poètiques, tallers de floristeria i esdeveniments gastronòmics, entre d’altres.
Coincidint amb la campanya, s’aplicaran descomptes per visitar el Palau Güell, el MACBA, el Museu Marítim i l’Aquàrium, ha destacat l’ajuntament en un comunicat.
El consistori és conscient que la pandèmia «ha generat un descens sense precedents del turisme internacional, amb una gran afectació a Ciutat Vella, especialment a la Rambla,», i que els comerciants de la zona «han viscut una situació econòmica complicada l’any passat», per la qual cosa espera que amb aquesta iniciativa reactivi la seva activitat, en paral·lel a la gradual recuperació de visitants.