Reduir l’amplada d’un carril posa el conductor en alerta. No fa falta que l’obliguis a reduir la velocitat, ho farà perquè el seu instint de protecció li diu que això ja no és el que era, que ja no pot córrer com abans. L’urbanisme, el disseny de la ciutat, és en el fons la principal invitació o impediment per trepitjar l’accelerador més o menys del compte. Pensin en el carrer Aragó o Balmes. Passa el mateix en sentit oposat, a la superilla de Sant Antoni, per exemple. La DGT acaba de canviar el reglament de circulació perquè la majoria dels carrers tinguin la velocitat limitada a 30. Barcelona no l’afecta en excés perquè aquesta norma ja s’aplicava des del 2007 després d’una modificació de l’ordenança que regula la mobilitat en la via pública. Una altra cosa és que la gent en fos conscient. Però més enllà de normatives, després hi ha la realitat, perquè en un mateix recorregut et pots tornar boig amb l’embragatge: la capital catalana té fins a vuit limitacions de velocitat diferents.
MOBILITAT
Barcelona, la ciutat dels vuit límits de velocitat
Les urbs tendeixen a imposar els 30 km/h com a màxim, però a la capital catalana l’amplíssim ventall va dels 10 de les zones escolars als 80 de les rondes

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança