Tot aquesta qüestió del carnet per anar amb bici porta a la memòria el cas dels ciclistes infractors a qui van treure punts del carnet de conduir fa més de 10 anys. Li va passar a un home que es va saltar un semàfor amb la seva bicicleta i li van prendre quatre punts. Va portar la sanció a judici i la sentència va considerar que era «absurd» perquè es tracta d’un col·lectiu que no requereix cap llicència per circular. Hi va haver més casos, com el del ciclista professional Haimar Zubeldia, que va perdre tres punts per no fer cas d’un stop mentre entrenava per a la Vuelta a Espanya. Tot va acabar en no-res, però aquí va quedar aquest pòsit que ha sigut un autèntic Guadiana per a la bicicleta, ja que han sigut molts els que han considerat que els ciclistes haurien de passar algun tipus d’examen per poder pedalar per la ciutat. És a dir, els requeriments del cotxe com a vara de mesurar. Fa dues setmanes, va ser el RACC qui es va afegir al debat, reclamant per al col·lectiu una mena de «titolet com el de nàutica», en paraules del seu president, Josep Mateu. ¿Però què fan els altres països? ¿Hi ha realment un carnet de ciclista?
mobilitat sostenible
¿Carnet per anar amb bici? Això és el que fan a la resta del planeta
Només dos països, Israel i Zimbàbue, tenen instaurada una cosa semblant a un permís de circulació per als ciclistes, mentre que la majoria aposta per l’educació viària des de petits
El més llegit
- El PSC voreja la victòria i Puigdemont reforça l’avantatge sobre Aragonès
- Carles Puigdemont: "Avui estem molt més preparats per aguantar un embat amb l’Estat"
- L’enfonsament d’un projecte
- Els jesuïtes sabien des de 1968 que Lluís Tó era un "depredador sexual"
- Un bosc amb 2.000 arbres enterrarà residus perillosos