Un parell de dades abans de començar a parlar de bicicletes. Primer: en nou de cada deu sinistres de trànsit, algun dels implicats havia comès una infracció. I segon: la primera causa de sinistralitat ja és la distracció al volant (ús del mòbil, sobretot), per davant l’excés de velocitat o el consum d’alcohol i drogues. És a dir, per molt que es debat si els ciclistes han de disposar o no d’un permís de circulació, sembla clar que per damunt de tot és subjacent un problema d’actitud, de valors, de civisme, de bons hàbits. De compartir amb harmonia un bigarrat espai públic. Ara sí, les bicis. El que segueix pretén donar un cop de mà a tothom que estigui pensant llançar-se al ciclisme urbà i que no ho vegi clar. O a qui ja hi estigui ficat però encara no tingui prou facilitat.
MOBILITAT SOSTENIBLE
Manual de supervivència per anar amb bici per la ciutat
El ciclisme urbà té un munt de normes, però també hi ha codis i actituds que us poden ajudar a introduir-vos en el mitjà amb totes les garanties
Temes:
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Daniel Sancho: "Vaig esquarterar el cos perquè estava en xoc"
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit