TRANSPORT PÚBLIC

Barcelona: un mes amb Uber però sense Uber

La companyia ha presentat les seves al·legacions tècniques per poder operar amb llicència mentre el gremi apressa l’Administració perquè creï d’una vegada l’’app’ pública que aglutini les més de 10.000 llicències

  • Les associacions del taxi coincideixen que l’entrada de l’empresa seria la mort del gremi perquè, diuen, intentaria rebentar les tarifes vigents

  • L’aplicació pública, promesa fa gairebé un any, segueix en estudi i té un marge de dos anys per entrar en funcionament

  • Aquesta ‘app’ pretén substituir la mà alçada al carrer però no permetrà pagar amb el mòbil ni serà una de comercialitzadora del servei

Uber sembla donar per bona aquesta màxima que és positiu que parlin de tu tot i que sigui malament. La companyia va anunciar fa un mes la seva tornada a Barcelona de la mà de 350 taxis però la realitat ha sigut molt diferent: l’aplicació funciona però no ofereix el servei, 11 dels seus conductors han sigut expedientats i l’Administració continua sense donar-li permís per operar perquè no compleix els requisits tècnics. L’empresa va presentar el 29 de març les seves al·legacions i ara espera que els funcionaris de l’Institut Metropolità del Taxi (IMT) deliberin. Sigui quina sigui la resposta, tingui o no la credencial pública, el gremi ho té molt clar: Uber, ni en pintura. I per combatre’l reclamen al gestor, entre altres coses, que impulsi una vegada per sempre l’aplicació que hauria d’aglutinar les més de 10.500 llicències que treballen a l’àrea metropolitana de Barcelona. Es va anunciar fa gairebé un any però, de moment, res; segueix en estudi. Afortunadament, no acumula el retard de la T-Mobilitat, que quan s’implanti, la majoria de països ja estaran pagant amb el mòbil.