Hi ha molta gent que ha perdut la fe en la política, que es deixa portar i amb prou feines es queixa. L’abstenció en les eleccions catalanes, per exemple. Però també hi ha col·lectius que no llancen la tovallola i que reivindiquen el que consideren que és just. Ho vam veure fa un parell d’anys amb els taxistes, que amb molt soroll van aconseguir que el Govern aprovés un decret que va suposar el final d’Uber a Barcelona. I ara passa amb la revolta escolar de pares i nens contra el cotxe. L’Ajuntament de Barcelona ja tenia entre mans un pla per pacificar els entorns de les escoles, però les protestes quinzenals, amb desenes de talls de carrers, han accelerat el procés. La idea era actuar a 36 centres abans que comenci el curs, però finalment en seran 66. Al setembre, si es compleix el promès, 92 escoles tindran un paisatge una mica més amable. En total, entre el promès l’octubre del 2020 (78 en total durant dos anys) i el dit ara, són 14 centres més de l’anunciat inicialment. Les famílies ho celebren, però en volen més. I més de pressa.
MEDI AMBIENT
Barcelona: escoles amb menys cotxes, però a foc lent
L’ajuntament accelera el pla de pacificació de l’entorn de les escoles, però les famílies demanen més rapidesa i mesures més globals i valentes
El curs 2021-2022 començarà amb 92 escoles amb un urbanisme més amable, 14 més del previst
La inversió passa de 4,9 a gairebé sis milions d’euros i beneficiarà prop de 32.000 estudiants
Els pares asseguren que una ciutat que no garanteix la salut dels nens «és un projecte fracassat»

El més llegit
- Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió