MEDI AMBIENT

La contaminació torna a guanyar espai en l’entorn de Barcelona

La pol·lució va baixar en picat durant el confinament, però es recupera molt abans el vehicle privat que el transport públic

  • Barcelona va tenir el 2020 un 28% menys de pol·lució i en el seu entorn va descendir el 30%, sempre dins dels límits que marca l’OMS

  • Les estacions meteorològiques de l’Eixample i Gràcia són les que recullen un pitjor nivell de contaminació de tota l’àrea metropolitana

  • L’AMB estudia com posar ordre en el ‘boom’ de furgonetes de repartiment lligades al comerç electrònic

La pandèmia, com succeeix amb fenòmens naturals com terratrèmols o tsunamis, recorda fins a quin punt l’espècie humana depèn dels elements. Aquestes alteracions inesperades, més enllà del mal que deixen, porten oportunitats, renaixements i noves maneres de plantejar la societat; les seves prioritats. En tots els aspectes: laborals, econòmics, socials, familiars... I també en el que té a veure amb el medi ambient, amb l’aire que respirem, amb els hàbits de mobilitat. Barcelona i la seva àrea metropolitana havien entrat en un perillós bucle de contaminació que la Covid va volatilitzar en forma de confinament i letargia. Tot es va aturar. Però la progressiva tornada a la normalitat, tot i que la pau i el silenci van ser molt celebrats, no ve acompanyada d’un canvi de costums rellevant. La pol·lució, en global, va caure un 28% durant el 2020 a la capital catalana, però s’està recuperant a gran velocitat.