Una oració per l’ànima comercial de Barcelona

Carles Cols | 23 de gener 2021

Els diuen emblemàtiques, també podrien anomenar-les botigues en vies d’extinció, i Esteve Vilarrúbies acaba de publicar un llibre canònic sobre 110 d’elles

Resumit en 33 paraules, el fotògraf Richard Avedon va quedar el 1957 amb Marylin Monroe, però no per retratar l’actriu, sinó Norma Jean, la dona fràgil i trencadissa que s’amagava rere aquella bellíssima intèrpret. Ho va aconseguir. És una fotografia lluminosa i alhora trista, sense exagerar, com el magnífic llibre que Esteve Vilarrúbies (Banyoles, 1974) acaba de publicar amb formidables retrats de 110 comerços de Barcelona, a la seva manera, la punta de l’iceberg de les botigues que durant dècades, segles en alguns casos, també han fet d’aquesta ciutat una actriu de fama internacional. De vegades, per falta d’un adjectiu millor, les anomenen emblemàtiques, tot i que qualsevol dia les rebatejarem com a tendes en perill d’extinció i ningú ho podrà discutir.

Temes:

Botigues Barcelonejant Comerç