Si algú topés amb un missatge en una persiana comercial abaixada del tipus «jo només giro full amb els llibres de la Mercè», possiblement s’aturaria per llegir-ho dues vegades. La primera sorpresa seria que no hi hagi un grafit o simplement brutícia. Cridarà l’atenció del passejant i l’acostarà a la realitat d’aquesta petita botiga de barri, rere el taulell de la qual hi hauria la Mercè, disposada a conèixer els interessos lectors dels seus clients i al recolzament personalitzat. No seria més que un reclam, senzill, que suma la potencialitat del disseny per sorprendre i evocar amb la realitat del comerç de proximitat de Barcelona. Forma part de les 10 propostes que han creat estudiants de l’escola Elisava, comerciants i clients de l’Eix Comercial Sants-les Corts, braç a braç, demostrant que més enllà de la digitalització, el comerç de barri es pot modernitzar amb ajuda del disseny i la comunicació. Després de la prova pilot, toca torn a altres eixos i escoles.
Iniciatives
Comerç i disseny ‘made in Sants-les Corts’
L’eix comercial de barri ha protagonitzat la prova pilot que s’estendrà a altres districtes de BCN per dinamitzar la venda de proximitat
Amb el guiatge d’escoles de disseny es planifiquen reclams i accions que connectin més amb el client i potenciïn aquesta (bona) relació personalitzada
Temes: