Iniciatives

Comerç i disseny ‘made in Sants-les Corts’

  • L’eix comercial de barri ha protagonitzat la prova pilot que s’estendrà a altres districtes de BCN per dinamitzar la venda de proximitat

  • Amb el guiatge d’escoles de disseny es planifiquen reclams i accions que connectin més amb el client i potenciïn aquesta (bona) relació personalitzada

Si algú topés amb un missatge en una persiana comercial abaixada del tipus «jo només giro full amb els llibres de la Mercè», possiblement s’aturaria per llegir-ho dues vegades. La primera sorpresa seria que no hi hagi un grafit o simplement brutícia. Cridarà l’atenció del passejant i l’acostarà a la realitat d’aquesta petita botiga de barri, rere el taulell de la qual hi hauria la Mercè, disposada a conèixer els interessos lectors dels seus clients i al recolzament personalitzat. No seria més que un reclam, senzill, que suma la potencialitat del disseny per sorprendre i evocar amb la realitat del comerç de proximitat de Barcelona. Forma part de les 10 propostes que han creat estudiants de l’escola Elisava, comerciants i clients de l’Eix Comercial Sants-les Corts, braç a braç, demostrant que més enllà de la digitalització, el comerç de barri es pot modernitzar amb ajuda del disseny i la comunicació. Després de la prova pilot, toca torn a altres eixos i escoles.