Barcelonejant

Bicis a Aragó, 27 anys després

La mobilitat sostenible marca un gol amb la irrupció de la bici al carrer menys carrer de la ciutat, una promesa que ja es va fer al 1993

  • El vial és ample i generós, però atenció ja que és un imant perquè aparquin furgonetes i per anar en sentit contrari
  • El trànsit motoritzat a gran velocitat genera un cert estrès, només esmorteït per la presència pròxima de vianants

Barcelona 21 12 2020 Barcelona Nou carril carrer Arago del carrer Tarragona a Urgell AUTOR JORDI OTIX / JORDI OTIX

La cosa s’ha fet esperar, per què enganyar-nos. 27 anys i un mes després que aquest diari obrís la secció Gran Barcelona amb el titular ‘El carrer d’Aragó tindrà un carril bici’, el projecte ha vist finalment la llum. Perquè es facin una idea del temps que ha passat, Rosalía tenia dos mesos. Però no matin el missatger, ja que això formava part d’un programa d’actuació mediambiental que incloïa 70 mesures, molt familiars per cert, com la limitació de la velocitat a 30 km/h, la recollida selectiva d’escombraries, la reducció de gasos dels vehicles o millores en el transport públic. «Un pla notable i nou», definia el primer tinent d’alcalde, un optimista Lluís Armet, el 24 de novembre de 1993. Finalment, com hauran endevinat, el carril no es va fer. Es va optar per col·locar-lo a Diputació. El cotxe era molt cotxe.